Peta mobilnost projekta Erasmus+ Sound (STEM) All Around u Grčkoj
Autor: Romana Borš-Mačak, 22. 3. 2023.
Peta mobilnost projekta Erasmus+ Sound (STEM) All Around održala se od 13. do 17. ožujka 2023. godine u Komotiniju, u Grčkoj. Učenice 2. b razreda opće gimnazije Anamarija Markovčić i Mia Lovrić, učenik 3. razreda elektrotehnike Matej Trcović te učenica 3. b razreda opće gimnazije Nina Sabo u pratnji prof. Romane Borš - Mačak i prof. Gorana Hajnala sudjelovali su u brojnim aktivnostima u ovoj mobilnosti. Ostale škole partneri u ovom projektu su bile iz Grčke (Komotini), Španjolske (Motril) i Turske (Denizli i Ankara).
Profesori i učenici iz škola-partnera gostovat će kod nas u Našicama tijekom svibnja ove godine. Uvjereni smo da će naše druženje biti prožeto smijehom i znanjem te da će se profesori i učenici osjećati jednako dobrodošlo kao što smo se i mi osjećali tijekom ove mobilnosti.
Putovanje je započelo 11. ožujka vožnjom iz Našica do Kumanova u Makedoniji, kombijem koji nam je ustupila Sportska zajednica grada Našica te joj i ovom prigodom zahvaljujemo na susretljivosti. U Kumanovu smo se susreli s druželjubivim stanovnicima te smo nakon večere u lokalnom restoranu s dobrom glazbom i noćnog odmora sutradan ujutro nastavili put prema Grčkoj. Na putu prema Komotniju zastali smo nedaleko od grada Kavale i uživali u prvom susretu s Egejskim morem.
Po dolasku u Komotini smjestili smo se u hotel i upoznali naše gostoljubive domaćine. Tijekom narednih dana imali smo priliku bolje upoznati Komotini, a to su nam omogućile i svakodnevne 20. – minutne šetnje od hotela do glazbene srednje škole Komotini – Music School of Komotini - u kojoj su se odvijale radionice i predavanja na temu Sound All Aronud. U radionicama smo zaplesali, zapjevali i upoznali tradicijska glazbala, saznali statističke podatke o razini buke u dijelovima Komotinija te smo se upoznali s Audacity software aplikacijom u kojoj smo emitirali ton glazbala poput klarineta, trube, oboe.
Nezaboravno iskustvo bio je izlet na jezero Vistonida koje je od Komotinija udaljeno oko 40 km. Putovanje autobusom omogućilo nam je da ovu prekrasnu zemlju pobliže upoznamo. Na jezeru se nalazi i otok na kojem je smješten Samostan sv. Nikole. Sve građevine i kuće na otoku obojane su tradicionalnom bijelom i plavom bojom i svaki posjetitelj tog otoka osjeti i oduševljenje i mir već pri prvom pogledu na takav sklad arhitekture i sklad boja. Stručna voditeljica arheološkim područjem Philiphija upoznala nas je s mnogim pojedinostima u grčkoj povijesti, a upečatljiv dojam na nas je ostavilo arheološko kazalište, gdje nam je profesor Christos zapjevao. Posjetili smo i grad Kavalu čija nas je obala podsjetila na hrvatsko primorje. Kako bi nas još temeljitije uveli u ljepotu grčke glazbe, naši su nas domaćini poveli i u kazalište u Komotniju gdje smo pogledali operetu skladatelja Jacquesa Offenbacha u tri čina pod naslovom „Lijepa Helena“. Kako je opereta bila prepjevana na grčki jezik, učenici iz Komotinija susretljivo su nam prepričali i opisali radnju komedije. Tijekom boravka u Grčkoj kušali smo brojne specijalitete i delicije uz neizostavni „street food“ gyros.
Grčka nas je uistinu oduševila svojim ljepotama, ali u najljepšoj uspomeni ostat će druženje, kvalitetne radionice i razmjena iskustava s dragim ljudima koje smo upoznali. Prepuni dojmova vratili smo se 19. ožujka kući. S nestrpljenjem očekujemo mobilnost u Našicama planiranu za svibanj 2023. te se nadamo da ćemo i mi biti dobri domaćini i moći provesti naše goste kroz niz zanimljivih i inspirirajućih radionica!
Nina Sabo, 3. b OG
Odgoj i obrazovanje |
> Web 2.0 u nastavi |
> Online enciklopedija |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> Portal za škole - sk... |
> Sezamweb |
Informatika |
> Bug |
> Vidi |
> PC Chip |
> Enter |
> PC Ekspert |
Državna matura |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |