Posjet tkalačkom obrtu TKANICA Vukojevci
Autor: Sanja Kurucić, 7. 5. 2013.
Interakcija teorije o obiteljskom poslu i praktičnog dijela u radionici obiteljskog tradicijskog tkalačkog obrta TKANICA Vukojevci
Učenici prvih razreda ekonomske struke imaju u nastavnom programu stručni izborni predmet Obiteljski posao.
Cilj i svrha učenja predmeta je poticanje interesa za pokretanje obiteljskog posla te razumijevanje obiteljskog posla kao poduzetničke aktivnosti, razvijanje samostalnosti, odgovornosti i osobne kreativnosti.
U tu svrhu predmetna profesorica Lj. Kasapović organizirala je terensku nastavu – odlazak u obiteljski tradicijski obrt TKANICA u Vukojevce. Obrt je u vlasništvu obitelji Majurac. Sam naziv, tradicijski, ukazuje na to da se obitelj bavi proizvodnjom koja je dugi niz godina prisutna u njihovoj obitelji. Gospodin Ivica je treća generacija koji nastavlja tkalačku proizvodnju svojih predaka.
Kako je ovaj obrt već poznat u našičkom kraju i šire, nije ga potrebno posebno predstavljati.
Učenici su bili oduševljeni viđenim. Gospodin Ivica je vlasnik etnografske zbirke „Od sjemena lana do tkalačkog stana“. Zbirka je smještena u njihovoj staroj kući koja za njega ima posebnu vrijednost. Kuća je pretvorena u muzej u kojoj je smješteno 138 predmeta vezanih za tradicijski obrt te dva tkalačka stana. Ostali predmeti čine inventar nekadašnje slavonske kuće.
Nakon zanimljive priče o prošlosti, otišli smo u tkalačku radionicu gdje smo upoznati s koracima ručnog tkanja od namatanja niti do proizvodnje tkanine. Primarna djelatnost obrta je izrada različitih vrsta ukrasnih i uporabnih rukotvorina na tkalačkom stanu: podložaka, stolnjaka, nadstolnjaka, otaraka (ručnika)... koji predstavljaju izvorni hrvatski suvenir ukrašen lokalnim tradicijskim motivima.
Gospodin Majurac nam je ukazao svojom pričom i pokazao svojim radom kako ne želi da taj posao izumre, propadne ili ode u zaborav. Prenosi svoje znanje na drugu djecu, kako bi prihvatili posao koji su radili naši preci. Kada mu zatreba, u poslu mu pomaže i njegova obitelj, naročito u fazi pripreme koja zahtijeva puno vremena i strpljenja.
Učenici su imali prilike sudjelovati i u samoj proizvodnji tkanine. Upoznati su sa sirovinama, strojevima, opremom, dobavljačima, poteškoćama s kojima se susreću proizvođači ove vrste proizvodnje.
Učinila nam se zanimljiva tkalačka radionica i način na koji posao funkcionira. Zahtijeva puno ljubavi, volje, vremena i strpljenja.
Zahvaljujemo se gospodinu Ivici na odvojenom vremenu te iscrpnim podacima s kojima nas je upoznao i prenio dio ljubavi ovog posla i na nas. Želimo mu puno uspjeha i narudžbi njegovih proizvoda. Zahvaljujemo se i prof. D. Šuvak koja nam je bila potpora u realizaciji terenske nastave i bila pratiteljica grupe.
Vratili smo se kući „obogaćeni“ informacijama i pokušajem sudjelovanja u praktičnom dijelu jedne neobične i rijetke ali tradicionalno vrijedne proizvodnje.
Odgoj i obrazovanje |
> Web 2.0 u nastavi |
> Online enciklopedija |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> Portal za škole - sk... |
> Sezamweb |
Informatika |
> Bug |
> Vidi |
> PC Chip |
> Enter |
> PC Ekspert |
Državna matura |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |