preskoči na sadržaj

Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice

 > Naslovnica
Vijesti

CARNetovi edukativni sadržaji za nastavnike (Modul 3- I. dio)

Autor: Manuela Kojić, 8. 4. 2013.

Održane tri radionice za nastavnike:

Digitalna kompetencija

Digitalni nastavni materijali

Izrada multimedijalne prezentacije

U sklopu CARNetovog projekta ICT Edu, u školi su u prijašnjem razdoblju održana dva modula edukativnog sadržaja za nastavnike. U ovoj školskoj godini došao je red i na Modul 3 (I. dio) koji obuhvaća Digitalnu kompetenciju, Digitalne nastavne materijale i Izradu multimedijalne prezentacije. Održane su tri radionice za nastavnike, dvije 16. ožujka i jedna 6. travnja 2013. u trajanju od tri sata. Voditeljica radionice bila je CARNetova koordinatorica, gospođa Renata Ivanković.

Digitalna kompetencija – jedna od osam temeljnih kompetencija  za cjeloživotno obrazovanje NOK-a

Digitalna kompetencija je osposobljenost za sigurnu i kritičku uporabu informacijsko – komunikacijske tehnologije (IKT) za rad, u osobnom i društvenom životu i komunikaciji. Važno je doći do informacija uz pomoć IKT, ali još je  važnije te informacije na pravilan način upotrijebiti i pretvoriti u znanje.

Internet kao izvor informacija

Popularniji Web preglednici  su Internet Explorer, Mozilla Firefox i Google Chrome. Alati za traženje informacija na Internetu su: Web tražilice (upit s ključnim riječima), Tematski katalozi (stranice uređene hijerarhijski prema temama ili kategorijama), Web portali, Online enciklopedije (enciklopedija.carnet.hr; hr.wikipedia.org…), Web 2.0 sadržaji (multimedija, društveno umrežavanje- facebook, suradničko pisanje-wiki, izrada i razmjena slika- flicker, videa- youtube, web plakata- glogster, blogovi…), „nevidljivi web“ (sadržaj zaštićen u bazama podataka, katalozima knjižnica- CARNetov portal za učenje na daljinu Nikola Tesla)

O autorskom pravu

Sadržaji s Interneta preuzimaju se uz pridržavanje pravila o intelektualnom vlasništvu propisanih Zakonom o autorskom pravu i srodnim pravima. Citiranje je dopušteno, ali uz naznaku izvora i imena autora.

Kako prepoznati relevantnu informaciju na Internetu i izbjeći lutanje?

Postoje osnovne tehnike pretraživanja u Google tražilici: alati, filtri, snimanje  sadržaja  web stranice, pretraživanje, prikaz i snimanje slika, pretraživanje videozapisa. Postoji i naprednije pretraživanje:  korištenjem dvostrukih navodnika, pretraživanje unutar pojedinog web sjedišta (site:) i izrazi koji se žele isključiti iz pretraživanja (-). Kod postavljanja upita mora postojati jednostavnost upita, malo riječi- puno značenja, koristiti opisne riječi- specifične i jedinstvene.

Digitalni nastavni materijali (DNM)

Sadržaji namijenjeni korištenju u obrazovanju za učenje i poučavanje, a pohranjeni su na računalu, nekom elektroničkom mediju ili su objavljeni na Internetu. Koriste se i u nastavi i za samostalno učenje

E- učenje

  • Mješovito ili hibridno (kombinacija klasične nastave u učionici i nastave uz pomoć tehnologija (IKT)

Na žalost, u školama se još uvijek koristi najviše klasična nastava, uz mali postotak mješovitog e- učenja (nastava uz pomoć IKT).

  • „Čisto“ e- obrazovanje (oblik nastave pri kojem studenti uče online i samostalno)

Primjeri DNM

  • PowerPoint prezentacije

- povećavaju interes učenika, korištenje slikovnih prikaza, animacija i zvukova

Interaktivni multimedijalni plakati

- razvija se kreativnost učenika, plakati u digitalnom obliku, osim teksta i slika imamo zvuk, video, animacije i linkovi

  • Glogster

- popularan alat za izradu multimedijalnih plakata

  • Stripovi

- popularan među učenicima u nastavi svih predmeta

  • GeoGebra interaktivne animacije

- program otvorenog koda za učenje i poučavanje matematike

Web priručnici

- tekstualni, grafički i multimedijski web priručnici

  • HotPotatoes online provjere

- razni kvizovi i križaljke

Važnost primjene multimedije!

Današnji učenici su digitalni urođenici koji u istom trenutku mogu učiti, biti na chatu i slušati glazbu, stoga nastavnici trebaju mijenjati  svoje nastavne sate u koje će uključiti DNM i zainteresirati učenike za sadržaj koji se obrađuje! Zanimljiva je teorija Williama Glassera:

„Naučimo…

10% od onoga što čitamo

20% od onoga što slušamo

30% od onoga što vidimo

50% od onoga što vidimo i čujemo

70% od onoga što raspravimo sa drugima

80% od onoga što osobno iskusimo

95% od onoga što poučavamo druge.“

Izrada multimedijalne prezentacije

Na kraju radionice uslijedio je praktični dio. Nastavnici su izrađivali multimedijalnu PowerPoint prezentaciju s vježbama uređivanja teksta, umetanja i uređivanja slika, isječka crteža, grafikona, poveznica (hiperviza) i videozapisa.

Idući korak je Modul 3 (II. dio) u kojem će nastavnike educirati o izradi Glogstera i Stripova.

 




Dokumenti



Tražilica
Školski godišnjak
Termini informacija
Promocija zanimanja
Erasmus+
Školski digitalni list

     TheLibar

 

 

 

E-DNEVNIK

  

E - DNEVNIK
Korisni linkovi
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

CMS za škole logo
Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice / A. Cesarca 20, HR-31500 Našice / ss-ikrsnjavoga-nasice.skole.hr / ured@ss-ikrsnjavoga-nasice.skole.hr
preskoči na navigaciju