CARNetovi edukativni sadržaji za nastavnike (Modul 3- I. dio)
Autor: Manuela Kojić, 8. 4. 2013.
Održane tri radionice za nastavnike:
Digitalna kompetencija
Digitalni nastavni materijali
Izrada multimedijalne prezentacije
U sklopu CARNetovog projekta ICT Edu, u školi su u prijašnjem razdoblju održana dva modula edukativnog sadržaja za nastavnike. U ovoj školskoj godini došao je red i na Modul 3 (I. dio) koji obuhvaća Digitalnu kompetenciju, Digitalne nastavne materijale i Izradu multimedijalne prezentacije. Održane su tri radionice za nastavnike, dvije 16. ožujka i jedna 6. travnja 2013. u trajanju od tri sata. Voditeljica radionice bila je CARNetova koordinatorica, gospođa Renata Ivanković.
Digitalna kompetencija – jedna od osam temeljnih kompetencija za cjeloživotno obrazovanje NOK-a
Digitalna kompetencija je osposobljenost za sigurnu i kritičku uporabu informacijsko – komunikacijske tehnologije (IKT) za rad, u osobnom i društvenom životu i komunikaciji. Važno je doći do informacija uz pomoć IKT, ali još je važnije te informacije na pravilan način upotrijebiti i pretvoriti u znanje.
Internet kao izvor informacija
Popularniji Web preglednici su Internet Explorer, Mozilla Firefox i Google Chrome. Alati za traženje informacija na Internetu su: Web tražilice (upit s ključnim riječima), Tematski katalozi (stranice uređene hijerarhijski prema temama ili kategorijama), Web portali, Online enciklopedije (enciklopedija.carnet.hr; hr.wikipedia.org…), Web 2.0 sadržaji (multimedija, društveno umrežavanje- facebook, suradničko pisanje-wiki, izrada i razmjena slika- flicker, videa- youtube, web plakata- glogster, blogovi…), „nevidljivi web“ (sadržaj zaštićen u bazama podataka, katalozima knjižnica- CARNetov portal za učenje na daljinu Nikola Tesla)
O autorskom pravu
Sadržaji s Interneta preuzimaju se uz pridržavanje pravila o intelektualnom vlasništvu propisanih Zakonom o autorskom pravu i srodnim pravima. Citiranje je dopušteno, ali uz naznaku izvora i imena autora.
Kako prepoznati relevantnu informaciju na Internetu i izbjeći lutanje?
Postoje osnovne tehnike pretraživanja u Google tražilici: alati, filtri, snimanje sadržaja web stranice, pretraživanje, prikaz i snimanje slika, pretraživanje videozapisa. Postoji i naprednije pretraživanje: korištenjem dvostrukih navodnika, pretraživanje unutar pojedinog web sjedišta (site:) i izrazi koji se žele isključiti iz pretraživanja (-). Kod postavljanja upita mora postojati jednostavnost upita, malo riječi- puno značenja, koristiti opisne riječi- specifične i jedinstvene.
Digitalni nastavni materijali (DNM)
Sadržaji namijenjeni korištenju u obrazovanju za učenje i poučavanje, a pohranjeni su na računalu, nekom elektroničkom mediju ili su objavljeni na Internetu. Koriste se i u nastavi i za samostalno učenje
E- učenje
- Mješovito ili hibridno (kombinacija klasične nastave u učionici i nastave uz pomoć tehnologija (IKT)
Na žalost, u školama se još uvijek koristi najviše klasična nastava, uz mali postotak mješovitog e- učenja (nastava uz pomoć IKT).
- „Čisto“ e- obrazovanje (oblik nastave pri kojem studenti uče online i samostalno)
Primjeri DNM
- PowerPoint prezentacije
- povećavaju interes učenika, korištenje slikovnih prikaza, animacija i zvukova
Interaktivni multimedijalni plakati
- razvija se kreativnost učenika, plakati u digitalnom obliku, osim teksta i slika imamo zvuk, video, animacije i linkovi
- Glogster
- popularan alat za izradu multimedijalnih plakata
- Stripovi
- popularan među učenicima u nastavi svih predmeta
- GeoGebra interaktivne animacije
- program otvorenog koda za učenje i poučavanje matematike
Web priručnici
- tekstualni, grafički i multimedijski web priručnici
- HotPotatoes online provjere
- razni kvizovi i križaljke
Važnost primjene multimedije!
Današnji učenici su digitalni urođenici koji u istom trenutku mogu učiti, biti na chatu i slušati glazbu, stoga nastavnici trebaju mijenjati svoje nastavne sate u koje će uključiti DNM i zainteresirati učenike za sadržaj koji se obrađuje! Zanimljiva je teorija Williama Glassera:
„Naučimo…
10% od onoga što čitamo
20% od onoga što slušamo
30% od onoga što vidimo
50% od onoga što vidimo i čujemo
70% od onoga što raspravimo sa drugima
80% od onoga što osobno iskusimo
95% od onoga što poučavamo druge.“
Izrada multimedijalne prezentacije
Na kraju radionice uslijedio je praktični dio. Nastavnici su izrađivali multimedijalnu PowerPoint prezentaciju s vježbama uređivanja teksta, umetanja i uređivanja slika, isječka crteža, grafikona, poveznica (hiperviza) i videozapisa.
Idući korak je Modul 3 (II. dio) u kojem će nastavnike educirati o izradi Glogstera i Stripova.
Odgoj i obrazovanje |
> Web 2.0 u nastavi |
> Online enciklopedija |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> Portal za škole - sk... |
> Sezamweb |
Informatika |
> Bug |
> Vidi |
> PC Chip |
> Enter |
> PC Ekspert |
Državna matura |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |