Otisak srca – nagrada za volontiranje učenicima naše škole
Autor: Sanja Kurucić, 26. 11. 2012.
Na natječaju Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva, za najinovativniji model volontiranja mladih u lokalnoj zajednici, naša je škola, uz još 4 srednje škole te 10 osnovnih škola, dobila nagradu Otisak srca.
Nagrada uključuje novčani dio od 10.000,00 kuna za provedbu nagrađenog modela volontiranja te plaketu Otisak srca. Nagrade su dobitnicima bile uručene 22. studenog u muzeju Mimara u Zagrebu. Predstavnici naše škole bili su sljedeći učenici: Mateo Markovčić, Ines Šuvak, Dubravka Hajek, Martina Nikodem, Katarina Drenovac, Matko Gajski, Jurica Kajgana i Laura Šušak, te profesori Anđelko Cvijetović i Sanja Kurucić. U projekt je uključeno još 20-ak učenika te profesori Snježana Krištofik-Juranić i Goran Knežević.
Cilj ovog natječaja je potaknuti djecu i mlade na dobrovoljni – volonterski angažman u lokalnoj zajednici kroz razvoj aktivizma, empatije, solidarnosti i socijalnih vještina kojima će znati prepoznati i riješiti (ili sudjelovati u rješavanju) problema u lokalnoj zajednici u kojoj žive.
Naziv našeg modela volontiranja je Darujem ti vrijeme i znanje, a njegova je važnost sadržana i prepoznata u sljedećem: budući da naša škola nema klub volontera, uočili smo važnost i potrebu prihvatiti i uspostaviti volontiranje kao učinkovit način stjecanja novih znanja i vještina djece i mladih te vlastitim primjerom pokazati, školskoj, lokalnoj i široj zajednici koje su vrijednosti volonterstva. Naš model volontiranja imao bi za cilj potaknuti učenike srednje škole u pružanju pomoći mlađim učenicima koji imaju različite poteškoće u savladavanju gradiva, socijalizaciji, koja su emotivno zapostavljena i obiteljski zapuštena. Ojačati i probuditi svijest kod srednjoškolskih i osnovnoškolskih učenika i lokalne zajednice o načinima darivanja svog slobodnog vremena, svog znanja, sposobnosti i vještina, znači direktno izgrađivati bolju obiteljsku, školsku, lokalnu i globalnu zajednicu.
Kroz rad s djecom, uočeno je kako mlađi učenici lakše ostvaruju kontakt sa starijim učenicima, često i oponašajući ih. Stoga je bitno da upravo srednjoškolci vlastitim primjerom budu svojevrstan uzor mlađim učenicima. Upravo u ovakvom modelu volonterstva koji se zasniva na međugeneracijskoj solidarnosti, suradnji učenika i profesora i stručnih suradnika, uočavamo inovativnost modela volontiranja, odnosno model volontiranja koji želimo u svojoj sredini razvijati i promovirati.
Dakle, učenici i profesori naše škole (15-ak) svojim znanjem i iskustvom pružali bi skupini osnovnoškolaca potrebnu pomoć pri školskim zadacima te pri osmišljavanju slobodnih i izvannastavnih aktivnosti te kvalitetnom provođenju slobodnog vremena i općenito boljom kvalitetom života. Činjenica je da će osnovnoškolci uskoro postati učenici naše škole, budući da smo jedina srednja škola u gradu, a naš je cilj, među ostalim, što bolje ih pripremiti za život i rad u novoj školskoj sredini. Stoga smo ostvarili suradnju s našičkom Osnovnom školom Kralja Tomislava u Našicama i provodili program volontiranja s njihovim učenicima s posebnim potrebama (suradnja s pedagoškom službom njihove škole). Program bi imao odgojnu i obrazovnu ulogu. Odgojna uloga uključivala bi sigurne načine stjecanja iskustva kroz koja će djeca razvijati socijalne vještine i sposobnosti. Obrazovna uloga, naravno, uključivala bi pružanje pomoći u savladavanju nastavnog gradiva.
Očekivani rezultati za zajednicu su sljedeći: modeli volontiranja neposredno utječu na širu zajednicu kojima se uvažava različitost djece, uklanja stigmatizacija djece s poteškoćama u učenju, te pridonosi socijalizaciji djece sa slabijim školskim uspjehom. Također kroz ovaj program želimo informirati i motivirati širu lokalnu zajednicu da se i sami uključe u programe volontiranja i pomoći. Volonterski angažman već u ranijim životnim fazama zasigurno bi u budućnosti pridonio većem broju volontera.
Očekivani rezultati za volontere su sljedeći: volonteri će imati priliku razmijeniti usvojena i steći nova znanja i iskustva, prenijeti vrijednosti obrazovanja na mladu osobu te iskazati svoju kreativnost u radu s mladima, učiti o odgovornosti prema sebi, prema drugima, posebno prema skupini djece koja je često marginalizirana, kako u školi tako i u lokalnoj zajednici. Kod volontera uključenih u volonterski rad očekuje se razvijanje osjetljivosti i povećanog znanja o djeci s poteškoćama pri učenju, kao i veća osviještenost po pitanjima uzroka i posljedica svakog atipičnog oblika ponašanja, te važnosti prevencije istih.
Predloženi modeli volontiranja, osim osjećaja odgovornosti i empatije, pružaju učenicima koji planiraju studirati socijalnu pedagogiju, defektologiju, logopediju, psihologiju i srodne predmete, mogućnost da steknu potrebno iskustvo u radu s djecom s poteškoćama u ponašanju i razvoju.
Ovim putem zahvaljujemo Zakladi što je prepoznala našu ideju, te Osnovnoj školi kralja Tomislava u Našicama na suradnji te svima koji će se tek uključiti u naš model volontiranja.
Odgoj i obrazovanje |
> Web 2.0 u nastavi |
> Online enciklopedija |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> Portal za škole - sk... |
> Sezamweb |
Informatika |
> Bug |
> Vidi |
> PC Chip |
> Enter |
> PC Ekspert |
Državna matura |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |