Međunarodni dan sjećanja na holokaust
Autor: Ivana Lijić, 31. 1. 2023.
Ususret Međunarodnom danu sjećanja na holokaust održano je predavanje i radionica na nastavi engleskog jezika, 26. siječnja 2023. u 2. agrotehničara.
Predmetnim kurikulumom engleskog jezika za srednje strukovne škole predviđeno je obilježavanje posebnih dana i datuma tijekom godine. Ovaj dan, kojim se 27. siječnja prisjećamo svih žrtava nacističkih režima, obilježava se diljem Europe i svijeta, a odabrani sadržaji tematski su prikladno povezani i s aktualnom cjelinom prethodno obrađenoj na nastavnim satima stranog jezika (Film/Mediji).
Učenicima je različitim medijima prikazano kako se u Europi i svijetu obilježava Dan sjećanja na žrtve holokausta: vijesti na stranom jeziku o odavanju počasti u različitim državama, te o komemorativnoj sjednici UN-a, fotografije spomenika i „kamena spoticanja“ (Stolperstein) iz Hrvatske, Mađarske, Poljske i Njemačke.
Učenici su na temelju ključnih pojmova usmeno izrazili svoja dosadašnja saznanja o temi holokausta – iz nastave povijesti, filmova, književnih djela, a zatim im je izložen kratki povijesni pregled važnih okolnosti i događaja vezanih uz holokaust, kojim su objašnjeni ključni pojmovi (antisemitizam, nacizam, arijska rasa, Nürnberški zakoni, Davidova zvijezda, koncentracijski logori, konačno rješenje, suđenje u Nürnbergu, pravednici među narodima).
Nakon predavanja uslijedila je radionica. Učenicima su pokazane fotografije neke od današnjih reprezentativnih građevina u Našicama te im je postavljeno pitanje znaju li nešto o njihovoj povijesti: kad su zgrade izgrađene, tko su im bili vlasnici i čime su se bavili. Naime, u Našicama je prije Drugog svjetskog rata postojala brojna židovska zajednica koja je aktivno sudjelovala u gospodarskom, društvenom i kulturnom životu grada i okolice. Graditeljska baština židovskih obitelji neraskidivi je dio našega grada. Nažalost, i našički su Židovi postali žrtve holokausta, a vrlo mali broj pripadnika židovske zajednice preživio je Drugi svjetski rat.
Tijekom radionice, učenici su samostalnim radom i uporabom različitih vrsta medija istraživali podatke o nekadašnjim sugrađanima Židovima, židovskom doprinosu razvoju grada i njihovom nasljeđu (dijelovi knjige Židovi u Našicama, zbornik Ogranka MH Židovi u našičkom kraju, zatim Novi Omanut - časopis Židovske općine u Zagrebu, čiji je broj iz davne 1996. posvećen našičkim Židovima). Učenici su uporabom IKT-a istraživali i internetske izvore (stranice Zavičajnog muzeja u Našicama, Cendo – istraživački i dokumentacijski centar), zatim su podatke saželi i preveli na engleski jezik.
Opisanim aktivnostima učenici su produbljivali spoznaje o tragičnim povijesnim događajima i njihovom utjecaju na lokalnu povijest, a ujedno su razvijali i vještine na stranom jeziku.
Radionica je zaključena prikazivanjem video priloga „How can life go on?“, koji je bio poticaj za završnu raspravu na temu: kako možemo izgrađivati sigurno i tolerantno društvo današnjice u odgovornosti prema sebi i drugima?
Prezentacija na engleskom jeziku u priloženoj datoteci sadrži materijale s predavanja i radionice, a izložba je postavljena u učionici br. 13.
prof. Ivana Lijić
Odgoj i obrazovanje |
> Web 2.0 u nastavi |
> Online enciklopedija |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> Portal za škole - sk... |
> Sezamweb |
Informatika |
> Bug |
> Vidi |
> PC Chip |
> Enter |
> PC Ekspert |
Državna matura |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |