Kako spriječiti suvremene migracije mladih iz Slavonije i Baranje
Autor: Marina Međurečan, 8. 6. 2021.
eTwinning projekt proveden je tijekom školske godine 2020./2021. U njemu su sudjelovale profesorice Marta Božić (geografija), Danijela Puhanić (ekonomska grupa predmeta), Nikolina Pavlović (vjeronauk) i Marina Međurečan (geografija i povijest) te 20 učenika trećih razreda opće, prirodoslovno-matematičke gimnazije i ekonomske škole. Time se ostvarila uspješna međupredmetna suradnja.
S pripremama se započelo nakon otvaranja projekta na eTwinning platformi u rujnu 2020. godine. U projektu sudjeluju četiri škole: Gimnazija Matija Mesić iz Slavonskog Broda, Srednja škola Antuna Matije Reljkovića iz Slavonskog Broda, Gimnazija Vukovar i SŠ Isidora Kršnjavoga Našice s 10 nastavnika i 73 učenika.
Ciljevi projekta bili su sljedeći:
- predstaviti lokalnu zajednicu i povezati s novim idejama i otvaranjem novih radnih mjesta koja će osigurati gospodarsku i demografsku budućnost našeg kraja
- istraživati uzroke, učinke i posljedice migracija
- educirati mlade ljude o pokretanju vlastitog posla (OPG, obrt), samozapošljavanju, EU fondovima i načinu iskorištavanja financijskih sredstava i potpora grada, lokalne zajednice i županije
- pokazati na konkretnim primjerima načine poslovanja, upravljanja financijskim sredstvima te prepoznati ulogu i značaj novca i financijske pismenosti
- razvijanje digitalnih, jezičnih kompetencija.
Komunikacija je bila na hrvatskom jeziku na kojem su učenici izradili sve svoje radove te ih predstavili na eTwinning platformi – Twinspace.
Učenici su upoznati s projektom na nastavi geografije, ekonomskih predmeta (Bankarstvo i osiguranje), povijesti i vjeronauka. Nakon toga su kreirali grupu na Messengeru, održali Zoom sastanke na kojima smo se upoznali s načinom rada, te se podijelili u timove i dogovorili daljnje metode rada. Učenici su bili kreativni i služili se raznim digitalnim alatima, video editorima, Power Pointom, Canvom, Prezi alatom, Swayom, Adobe Sparkom. Također smo odredili dinamiku rada po mjesecima i isplanirali odlaske na teren kao i intervjue, uvažavajući sve epidemiološke mjere.
Na pitanje što im se najviše svidjelo na projektu učenici su iskazali dojmove:
„Projekt je jako zanimljiv te bi trebao obuhvaćati veći dio populacije Hrvatske.“
„Jako mi je drago što sam sudjelovala i što sam naučila mnogo toga o trenutnoj situaciji Slavonije i Baranje.“
„Rad na logu projekta.“
„Raditi intervjue s različitim ljudima i učenje kako se npr. otvara OPG i slično.“
Na pitanje što im se najmanje svidjelo na projektu učenici su iskazali dojmove:
„Što je veći dio projekta morao biti obavljen online.“
„Velik je broj sudionika projekta i malo je nedostajalo komunikacije, ali sve u svemu dobro iskustvo.
Marina Međurečan, prof.
Danijela Puhanić, prof.
Odgoj i obrazovanje |
> Web 2.0 u nastavi |
> Online enciklopedija |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> Portal za škole - sk... |
> Sezamweb |
Informatika |
> Bug |
> Vidi |
> PC Chip |
> Enter |
> PC Ekspert |
Državna matura |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |