Nastavak projekta Život bez predrasuda
Autor: Anđelko Cvijetović, 10. 2. 2017.
U četvrtak, 9. veljače ostvaren je projekt ŽIVOT BEZ PREDRASUDA, učenika i nastavnika trećih i četvrtih razreda Gimnazije i Ekonomske škole Srednje škole Isidora Kršnjavoga Našice.
Ove smo godine tragom upoznavanja religijskih zajednica, posjetili Islamski centar u Zagrebu, zakonodavno tijelo RH - Hrvatski sabor te sudjelovali na glazbeno-scenskom spektaklu njemačko-engleske grupe GREGORIAN. Proširili smo svoja znanja i obogatili iskustva doživljajnom pedagogijom učeći; VITAE, NON SCHOLAE DISCIMUS! (op. ur. Za život, a ne za školu učimo!)
U Islamskom centru ugostila nas je Lamija Alili, teologinja Islama. U srdačnom zajedništvu kroz uvodno predavanje o Islamu i muslimanskoj vjeri, o zajedničkim religijskim korijenima i bogatstvu u različitosti, tradicijskim životom, kroz dijalog s našim učenicima, razgovarali smo o aktualnim temama koje dodiruju i isprepliću vjeru, kulturu, politiku, ekonomiju, sociološke fenomene kao toleranciju, suživot, brigu za nemoćne, brzi razvoj na štetu zdravog života – brzog razvoja koji razara obitelji, razgrađuje tradiciju, narušava prirodu.
Obišli smo prostore džamije, knjižnice, muzejskog dijela i dogovorili skorašnje ponovno druženje te suradnju naših srednjih škola - Islamske gimnazije dr. Ahmeda Smajlovića i Srednje škole Isidora Kršnjavoga Našice.
U Hrvatskom saboru smo uz stručno vodstvo prošli zgradom i dvoranama koje imaju svoju povijesnu važnost, ali i za vrijeme u kojem smo stvorili temelje za modernu Republiku Hrvatsku.
U dvorani A. Šokčevića informirani smo o funkcioniranju zakonodavne institucije Hrvatskog sabora kao i o njegovim uredima te funkcioniranju svih čimbenika. Ovaj je put bila značajna tema vezana za ministarstvo znanosti i trenutnog ministra te nam se nije odazvao nitko od zastupnika. Promatrali smo dio rada zastupnika s galerije u Sabornici.
Mnogo čime smo impresionirani, ali i doista razbili predrasude. Razgovarali smo o tome kako sustav ipak ne prepoznaje obične ljude kao i da moć bitno mijenja čovjeka te da svečana odijela ne čine čovjeka i groteskno je vidjeti poneke ljude u Saboru koji izričajem nisu dorasli svojoj dužnosti narodnog zastupnika. Naravno, zaključujemo kako je nužno raditi na sebi, razvijati svoje obrazovne kompetencije ali i društveno-humanističke vrednote koje će imati na prvom mjestu OPĆE DOBRO.
U zagrebačkoj Areni smo uživali u nastupu Gregorian, njemačko-engleske glazbene grupe. Inspirirani gregorijanskim napjevom izvedene su obrade suvremenih pop i rock pjesama.
Gregorian, zbog scenskog izgleda i načina pjevanja, percipiraju kao redovnike, no oni to nisu. Većina potječe iz religioznih engleskih obitelji, a pjevati su počeli u crkvenim zborovima. Bend, koji čini osmero pjevača i jedan ženski vokal te prateći bend s bubnjarom, gitaristom i klavijaturistom, jedina je takva internacionalno popularna skupina koja uspješno kombinira gregorijanski koral s pop rock glazbom.
Dosad su prepjevali neke od najvećih hitova svjetskih izvođača poput Celine Dion, Dire Straitsa, grupe Queen, Guns’n’Rosesa, Rolling Stonesa, U2-a, Depeche Modea, Coldplaya, R.E.M-a, Metallice, Led Zeppelina, Green Daya, ali i filmske teme poput one iz kultnog filma Kum.
Mi smo uživali u glazbeno-scenskom nastupu te imali svoje zadatke; promatrati interakciju s publikom, umjetnički aspekt samog izvođenja pjesama i scenografiju te doživjeti poruku mira i zajedništva.
Naše impresije prenijeti ćemo svojim prijateljima i razrednim kolegama u školi.
Skupinu od pedeset srednjoškolaca vodili su profesorice Vesna Dudjak i Sanela Mandić Vidaković, volonterska suradnica Sanja Milanović dr. i prof. Anđelko Cvijetović.
A. Cvijetović, prof.
Odgoj i obrazovanje |
> Web 2.0 u nastavi |
> Online enciklopedija |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> Portal za škole - sk... |
> Sezamweb |
Informatika |
> Bug |
> Vidi |
> PC Chip |
> Enter |
> PC Ekspert |
Državna matura |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |