Predavanja i radionice u sklopu projekta „Budi internet genijalac“
Autor: Ivan Hajek, 9. 1. 2024.
Tijekom studenog i prosinca 2023. godine, učenici četvrtih razreda opće i jezične gimnazije aktivno su sudjelovali u projektu pod nazivom „Budi internet genijalac“. Kroz niz aktivnosti, sudionici su razvijali sposobnost prepoznavanja lažnih vijesti, analizirali su reklamne plakate te stekli uvid u različite marketinške tehnike, uključujući astroturfing i emocionalnu manipulaciju potrošača kroz dizajn.
U sklopu istraživačkog projekta, svaki razred je tijekom pet školskih sati u grupama razvijao reklamne kampanje za proizvode koje su samostalno dizajnirali. U okviru zadatka, učenici su se upoznali s raznim alatima temeljenim na generativnoj umjetnoj inteligenciji te ih samostalno koristili za izradu ilustracija i video uradaka.
Predavanja i radionice su se održavale unutar kurikula predmeta likovna umjetnost, s fokusom na temu „Umjetnost i moć“. Podteme koje su obuhvaćene uključuju propagandnu ulogu umjetničkog djela, reklamni plakat, cenzuru, primijenjeni dizajn, generativni AI te marketing.
„Budi internet genijalac“ je projekt kojeg provodi institut za profesionalni razvoj „Suradnici u učenju“ s primarnim ciljem poboljšanja digitalne i medijske pismenosti u hrvatskim osnovnim i srednjim školama te stvaranja sigurnog i motivirajućeg okruženja za učenje, život i odrastanje na internetu. Projekt sufinancira Google.org kao dio „Be Internet Awesome“ programa koji u CEE regiji objedinjava „School with Class Foundation“.
Među učenicima je sudjelovalo i šestero ambasadora EPAS programa (Škola ambasadora Europskog parlamenta). Cilj programa je podići razinu svijesti učenika o europskoj parlamentarnoj demokraciji, ulozi Europskog parlamenta i europskim vrijednostima, poticanje na aktivno sudjelovanje u demokratskim procesima EU-a, a usmjeren je na učenike iz različitih obrazovnih, društvenih i geografskih sredina.
Do kraja školske godine planirana je obrada pojedinih nastavnih cjelina za niže razrede u sklopu kojih će se prolaziti kroz neke od spomenutih tema.
U sklopu projekta neke su grupe ulazile i u područje „antireklame“ baveći se ironijom i direktnom kritikom društva. Neki od plakata se nalaze u nastavku teksta.
Ivan Hajek, prof.
Odgoj i obrazovanje |
> Web 2.0 u nastavi |
> Online enciklopedija |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> Portal za škole - sk... |
> Sezamweb |
Informatika |
> Bug |
> Vidi |
> PC Chip |
> Enter |
> PC Ekspert |
Državna matura |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |