Ususret Svjetskom danu voda – radionica na nastavnom satu engleskog jezika

Tijekom ožujka u 3. razredu tehničara za računalstvo središnja tema nastavnih sati engleskog jezika bila je Aktivizam. Učenici su obradom različitih tekstova upoznali djelovanje aktivista za ljudska prava, geografska obilježja i slabo istražene kutke našeg planeta te ugrožene životinjske vrste koje ga nastanjuju. Ostvarenim aktivnostima proširili su svoj vokabular vezan uz različite oblike inicijativa za ukazivanje i sudjelovanje u rješavanju problema suvremenog društva i svijeta.

Voda je tema koja objedinjuje održivi razvoj, ljudska prava te prirodnu i kulturnu baštinu. Sadržajno se nadovezuje na temu Aktivizam (preporučenu predmetnim kurikulumom za engleski jezik za srednje strukovne škole), a vremenski je usklađena s obilježavanjem Svjetskog dana voda (22. ožujka). Stoga su i na nastavnom satu engleskog jezika, održanom 21. ožujka 2025., uz razvijanje jezičnih vještina (vokabular vezan uz vodu, vodene površine i fraze koje ih sadrže) te komunikacijskih i suradničkih vještina (metoda slagalice u obradi teksta) istaknute vrijednosti vode, problemi vezani za vodu i vodne resurse uz promicanje njihove zaštite i održivog razvoja.

Uvodne aktivnosti bile su poticaj da osvijestimo ljepote svijeta koji nas okružuje te značaj vode za život na planetu Zemlji: nakon nasumičnog odabira slika i izraza na engleskom jeziku, učenici su kretanjem po učionici spajali slike s izrazima  za različite vodene površine i nazivima velikih civilizacija nastalih uz njih.

U središnjem dijelu sata provedena je aktivnost čitanja (jigsaw reading / slagalica) u kojoj su učenici razvijali svoje jezične, komunikacijske i suradničke vještine. Tekst obrađen u skupinskom radu bio je podijeljen na četiri odlomka odnosno problemska pitanja: Zašto trebamo vodu? Imaju li svi dovoljno vode? Koje su posljedice nedostatka vode? Kako pridonijeti rješavanju ovog problema? Učenici su prvo bili podijeljeni u četiri matične skupine, od kojih je svaka  dobila svoj odlomak teksta, pročitala ga i izdvojila ključne ideje. Zatim su formirane nove skupine, s barem po jednim učenikom iz matičnih, u kojima su učenici međusobno iznijeli ključne ideje svog dijela teksta i tako saznali sadržaj cijelog teksta. Nakon toga zadanim pokretima pokazali su smatraju izjave o  tekstu točnim ili netočnim.

Završna aktivnost bilo je pogađanje fraza koje sadrže riječi vezane uz vodene površine na temelju ilustracije te prevođenje na hrvatski jezik.

Od materijala korištenih na radionici postavljena je izložba u učionici br. 13.

Ivana Lijić, prof. mentor

 

Pročitajte još….

Rezultati NATJEČAJA za pratnju učenika na mobilnosti u svrhu sudjelovanja u projektnim aktivnostima u okviru ERASMUS+ K220 projekta Unity in Motion (2024-1 -NO01 -KA220-SGH-000257 506)

Rezultati NATJEČAJA za pratnju učenika na mobilnosti u svrhu sudjelovanja u projektnim aktivnostima u okviru ERASMUS+ K220 projekta Unity in Motion (2024-1 -NO01 -KA220-SGH-000257 506)

SREDNJA SKOLA ISIDORA KRŠNJAVOGA                                NAŠICE Augusta Cesarca 20         31500 Našice Telefon: +385 31 613 202 Fax: +385 31 613 473 E-mail: ured@ss-ikrsnjavoga-nasice.skole.hr www.ss-ikrsnjavoga-nasice.skole.hr  KLASA: 970-02/25-01/9 URBROJ:...

Skip to content