Terenska nastava iz Engleskog jezika Zavičajnom muzeju Našice
Učenici 3. a i b razreda opće gimnazije Srednje škole Isidora Kršnjavoga Našice u organizaciji i pratnji prof. Mirele Rukavina-Sabo posjetili su Zavičajni muzej Našice i realizirali terensku nastavu iz Engleskog jezika, izbornog predmeta u općoj gimnaziji u 3. razredu s ciljem upoznavanja kulturno-povijesne baštine svoga kraja.
Nakon pozdravnog govora, kustosica ZMN Melita Husnjak, mag. cult., doktorandica Povijesti umjetnosti i kulturne baštine povela je učenike u razgled te su učenici imali prigodu uz stručno vodstvo kustosice razgledati stalni postav muzeja kao i novoobnovljeni prostor Dvorca Pejačević.
Tijekom stručnog vodstva dotaknuta je i tema provenijencije zbirki obitelji Pejačević te su učenici razgledali umjetnička djela uglednih srednjoeuropskih slikara 18. i 19. stoljeća kao i domaćih umjetnika 19. i 20. stoljeća. Upravo zbirka našičke grane obitelji Pejačević se razvila od Drugoga svjetskog rata kao jedna od najznačajnijih umjetničkih kolekcija na području istočne Hrvatske, odnosno današnje Slavonije.
Učenike je osobito dojmila znamenita književna zbirka obiteljske knjižnice koja sadrži i djela europskih i svjetskih književnika na nekoliko stranih jezika budući da je obitelj Pejačević njegovala višejezičnost, a mnogi članovi obitelji su bili poligloti.
U okviru nastave izbornog predmeta Engleskog jezika učenici su se aktivno bavili umjetničkom restitucijom za povijesne nepravde i kulturnu repatrijaciju, složenim temama koja otvaraju slojevita etička pitanja, a presijecaju se s poviješću umjetnosti. Kao poticaj upoznavanju problematike umjetničke restitucije učenici su nakon gledanja filma “Žena u zlatnom” redatelja Simona Curtisa te putem niza slikopisa pristupili kritičkoj analizi i osvijestili potrebu vraćanja kulturnih artefakata u njihovu zemlju podrijetla odnosno zakonitim vlasnicima što predstavlja važne etičke izazove. Upravo umjetnička restitucija dovela nas je i do posjeta Zavičajnom muzeju Našice.
Ovakav oblik nastave u muzeju učenicima ukazuje na važnost zavičajne povijesti kao i na etičke izazove s kojima se djelatnici muzeja susreću u cilju povrata kulturnog dobra izvorištu, a uvelike pridonosi izgradnji osobnog, kulturnog i zavičajnog identiteta.
Mirela Rukavina – Sabo, prof. mentor