Posjet Zavičajnom muzeju u Našicama

Dana 7. 4. 2025. godine, učenici 2. b razreda opće gimnazije pod vodstvom prof. povijesti Dunje Irha Baričević održali su nastavni sat u Zavičajnom muzeju Našice. Učenici su kroz stručno predavanje koje je održala kustosica Melite Husnjak analizirali sukobe i prožimanja religija u društvima i kulturama srednjeg i ranog novog vijeka.

U sklopu godišnjeg izvedbenog kurikuluma učenici su analizirali društvene promjene i odnose između društvenih skupina u srednjem i ranom novom vijeku kroz nastavnu jedinicu: Našice u srednjem vijeku. Važnu ulogu tada su imali prvi gospodari našičkog posjeda, zatim viteški red templari te kasnije crkveni red franjevci za naš grad koje im je kolegica Husnjak predstavila.

Aktivnost učenika bila je usmjerena na samostalni rad i postavljena pitanja te mogućnost povezivanja izvorne građe (povijesnih izvora) s nastavnim predmetom te kroz tražene pojmove zaključiti o važnosti Našica u srednjem vijeku.

Glavni cilj ovakvog tipa nastave je izgraditi pozitivan stav koji uči učenike kako su muzeji institucije koje sudjeluju u stvaranju znanja i razvijanju novih vještina te im samim time unapređuju socijalni, kulturni i osobni razvoj.

Istoga dana, za učenike 3. a opće gimnazije nastavni sat iz povijesti prema godišnjem izvedbenom kurikulumu održan je također u prostorima Zavičajnog muzeja Našice. Nastavna cjelina koja obuhvaća 19. st., Doba nacija: modeli nacionalnih integracija i hrvatske zemlje u kontekstu političkih ideologija i koncepcija preustroja Habsburške Monarhije (centralizam, dualizam, trijalizam, federalizam), a nastavna jedinica odnosila se na hrvatske banove od kojih je naš Ladislav Pejačević sudjelovao tijekom sklapanja Hrvatsko-ugarske nagodbe 1868. godine.

Učenici su se tako bavili biografijom našeg bana. Kustosica Melita Husnjak održala je uvodno predavanje o hrvatskim banovima, grofovima Teodoru i Ladislavu Pejačeviću koji su živjeli u Dvorcu Pejačević. Naglasak je bio na obilježju njihovog banovanja i političkim okolnostima koje su obilježile taj period naše zavičajne povijesti. Na ovaj način učenici su imali priliku izravno doživjeti povijesne artefakte i predmete i tako im je omogućeno dublje razumijevanje s povijesnim razdobljem. Učenici su ponovili nastavno gradivo o nijemim grbovima i o „banu kavaliru“, povezali sve to sa širim društvenim, političkim i kulturnim kontekstom i bolje razumjeli povijesne procese. Za kraj su obišli stalni postav Muzeja te bili upoznati sa izvornom građom iz tog vremenskog razdoblja ove ugledne plemićke obitelji.

Cilj ovakvog nastavnog sata je ukazati na aktivno učenje kroz povijesne izvore koji su dostupni u našem gradu i pomoći učenicima steći bolje razumijevanje vlastite kulturne baštine i povijesti svoga grada.

Učenike je za ova predavanja održana u Zavičajnom muzeju Našice, unaprijed pripremila prof. povijesti Dunja Irha Baričević kako bi mogli aktivno sudjelovati te uspješno odgovarati na postavljene zadatke i pitanja što se pokazalo iznimno kvalitetno, produktivno i učinkovito, a učenici su iskazali oduševljenje održanim programom.

 Dunja Irha Baričević, Melita Husnjak

 

Pročitajte još….

Skip to content