Nacionalne oznake kvalitete za eTwinning projekte
Učenici 4. a razreda opće gimnazije ove školske godine su u okviru nastave njemačkog jezika sudjelovali u eTwinning projektu naziva “Ein Museumbesuch muss nicht langweilig sein”, pod mentorstvom profesorice Mirjane Rajić. U projektu je sudjelovalo devet škola iz tri zemlje: dvije škole iz Turske, dvije iz Hrvatske, i po jedna škola iz Poljske, Francuske, Grčke, Belgije i Sjedinjenih Američkih Država. Projekt je trajao cijelu školsku godinu, od rujna 2024. godine do svibnja 2025. godine. Iz Srednje škole Isidora Kršnjavoga Našice sudjelovao je 4. a razred opće gimnazije – početnici, cijela skupina, koja se sastoji od 11 učenika. Cilj ovog projekta je bio pokazati sudionicima kako posjet muzeju može biti izvrsna i zanimljiva mogućnost provođenja slobodnog vremena. Također je jedan od ciljeva bio i poboljšati jezične i digitalne kompetencije učenika. Nastavnici su pokušali učenicima približiti temu muzeja. Zadaci su bili tako osmišljeni da učenici uvježbavaju vokabular i jezične strukture. Tijekom školske godine učenici su odradili čitav niz aktivnosti kroz koje su upoznali mnoge muzeje iz zemalja partnera i zemalja njemačkog govornog područja. Sudionici su razmijenili iskustva o omiljenim kulturnim priredbama, pripremali su kvizove, odgovarali na pitanja o muzejima u zemljama njemačkoga govornoga područja i o muzejima u partnerskim zemljama. Svaki tim je predstavio svoj najdraži muzej. Mi smo izradili prezentaciji o Zavičajnom muzeju Našice. Učenici su pisali izvještaje o posjeti nekom muzeju. Učenici naše škole su izvijestili o posjetu Arheološkom muzeju i Muzeju kravate u Zagrebu. Održano je nekoliko online sastanaka nastavnika, ali i online sastanak sa učenicima, na kojem su se učenici međusobno upoznali. Također je odrađen zadatak u međunarodnim timovima. Svaki tim je dobio zadatak predstaviti jedan muzej iz neke od zemalja njemačkog govornog područja. O izboru muzeja su nastavnici odlučili anketom. Pri rješavanju zadataka koristili su razne digitalne alate, kao što su Wortart, Wordwall, Google Forms, canva, genial.ly, Pol Everywhere kahoot, mentimeter i wakelet. Osim toga, zajedničkim aktivnostima smo obilježili Europski dan jezika i Dan sigurnijeg interneta. Povodom blagdana Božića i Uskrsa upoznali smo naše partnere s običajima i tradicijom iz naše zemlje, a oni su nas upoznali s najznačajnijim blagdanima njihovih zemalja.
Projekt „Einheit in Vielfalt – was uns verbindet” također je dobio nacionalnu oznaku kvalitete. U projektu su sudjelovale četiri škole iz tri zemlje: dvije škole iz Turske, jedna škola iz Mađarske i jedna iz Hrvatske. Jezik projekta je bio njemački. Projekt je trajao cijele školske godine, od studenog 2024. do lipnja 2025. godine.. Iz naše škole sudjelovao je 4.b razred opće gimnazije – nastavljači, cijela skupina, koja se sastoji od 14 učenika. Tema ovog projekta je upoznavanje kulturološke raznolikosti, prepoznavanje zajedničkih vrijednosti i jačanje europskog identiteta. Tijekom školske godine učenici su odradili čitav niz aktivnosti kroz koje su predstavili partnerima svoju školu, grad i zemlju, te ih upoznali s tradicijom i običajima. Jedna od aktivnosti je izrada video uratka u kojem su predstavljene vrijednosti Europske Unije. Održano je nekoliko online sastanaka nastavnika, ali i online sastanak sa učenicima, na kojem su se učenici međusobno upoznali. Na kraju je održan online sastanak učenika i nastavnika gdje su učenici definirali i prikazali svoje želje za budućnost Europe. Pri rješavanju zadataka koristili su razne digitalne alate, kao što su Wortart, Wordwall, Google Forms, canva, kahoot, mentimeter i wakelet. Kroz rad na projektu učenici su poboljšali svoje jezične i digitalne kompetencije.
Mirjana Rajić, prof.