Erasmus bez riječi – koliko govorimo kada ne govorimo
U sklopu obilježavanja Erasmus dana, u 2. b razredu prirodoslovno – matematičke gimnazije održana je radionica „Erasmus bez riječi – koliko govorimo kada ne govorimo“, koju su proveli školska psihologinja Sanja Olbina – Borić i profesor Goran Hajnal.
Radionica je učenike potaknula da razmisle o tome koliko neverbalna komunikacija otkriva o nama – i kad ne izgovorimo ni riječ.
Kroz razgovor i interaktivne zadatke istraživali su izraze lica, geste, poglede i držanje tijela, otkrivajući kako se značenja istih pokreta mogu razlikovati među kulturama.
Jedna od glavnih poruka bila je da se “računa i ono što ne kažete” – jer izraz lica i način na koji stojimo ili gledamo često govore više od riječi.
Učenici su se posebno zabavili u igri „Pogodi emociju“, gdje su pokušavali prepoznati osjećaje na fotografijama, a zatim i u glavnom zadatku radionice: pantomimom prikazati određenu situaciju u različitim europskim kulturama. Publika je pogađala o kojoj se kulturi i situaciji radi, što je izazvalo mnogo smijeha, ali i raspravu o tome koliko se lako može pogrešno protumačiti nečiji izraz lica ili gesta.
Kroz ovu aktivnost učenici su osvijestili da “ne moraš biti isti da bi se razumjeli”.
U jednoj kulturi osmijeh znači pristojnost, u drugoj nelagodu; negdje je dodir znak bliskosti, drugdje se izbjegava – i sve je to dio bogatstva različitosti koje nas uče razumijevanju i toleranciji.
Radionica je provedena u duhu Erasmus programa koji promiče otvorenost, empatiju i međukulturno razumijevanje, a bila je dio školskog programa obilježavanja Erasmus+ dana.
Sanja Olbina Borić, prof. i Goran Hajnal, prof.