Međužupanijsko stručno vijeće profesora fizike

Skup su otvorili ravnatelj škole Željko Filjak i organizatorica skupa dr. sc. Verica Jovanovski, viša savjetnica za fiziku i učeničko poduzetništvo. Na skupu su održana sljedeća predavanja:

  • Svemir kao laboratorij za novu fiziku – Jelena Strišković, mag. educ., Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za fiziku
  • Podrška mentalnom zdravlju djece i mladih u sustavu obrazovanja – izv. prof. dr. sc. Ana Kurtović, Filozofski fakultet Osijek
  • Kako nastavnici interpretiraju učenička objašnjenja i kakvu im povratnu informaciju daju: što nam otkrivaju novi tipovi zadataka u fizici? – dr. sc. Danijela Dodlek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za fiziku
  • Dronovi u obrazovanju – kreiranje zanimanja budućnosti – Dragan Kovačević, dipl. ing. el., Orqa d.o.o., Osijek
  • Kako (pre)živjeti fiziku u Cjelodnevnoj školi? Izazovi i mogućnosti A2 i B1 programa – Marija Kušić, prof., OŠ Budrovci, Budrovci
  • Izazovi modularne nastave – Vedrana Orešković, mag. ing. el., i Goran Hajnal, prof., Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice

Skup je okupio stotinjak sudionika i protekao je u ugodnoj atmosferi. Posebno smo ponosni što je jedna od predavačica, znanstvenica Jelena Strišković, bivša učenica naše škole. Teme skupa bile su aktualne i raznovrsne – moglo se čuti o detektiranju visokoenergetskih čestica u visokim slojevima atmosfere, kako pomoći učenicima u očuvanju mentalnog zdravlja te kako pisati i koristiti nove tipove zadataka iz fizike.

Na skupu su također obrađene teme koje predstavljaju nove izazove svim učiteljima i nastavnicima, ne samo fizike – modularna nastava i cjelodnevna škola. Modularna nastava uvodi se od sljedeće školske godine u strukovne srednje škole. Neki će se predmeti u tom obliku ukinuti, učenici više neće imati predmete Kemija, Biologija i Fizika kao zasebne cjeline, već će oni postati dio modula. Strukovni predmeti također više neće postojati u dosadašnjem obliku, već će se i oni izvoditi u obliku modula. Predmeti koji ostaju kao zasebni su: Hrvatski jezik, Matematika, strani jezik, Geografija, Povijest, Vjeronauk i Etika.

Učenici će i dalje imati Fiziku, ali ona više neće biti odvojena kao samostalan predmet koji predaje jedan nastavnik, već će se izvoditi kao dio određenog modula u kojem nastavnik fizike sudjeluje sa strukovnim nastavnicima. Teškoće koje se pritom javljaju uključuju raspodjelu sati, koja nije propisana, jer pojedine ishode mogu izvoditi i nastavnici fizike i strukovni nastavnici, kao i organizaciju nastave, odnosno raspored sati i učionica.

Cjelodnevna škola, koja se planira uvesti od 2027. godine, uključivat će produljeni boravak učenika u školi uz organizirani ručak, dodatne izvannastavne aktivnosti i vrijeme za učenje. Učenici će u školi ostajati do 14 ili do 16 sati. Uvođenje cjelodnevne škole utjecat će na učitelje promjenom organizacije nastave, što može zahtijevati dodatnu prilagodbu i stručno usavršavanje.

Posebno atraktivan dio skupa bilo je predstavljanje dronova tvrtke Orqa iz Osijeka. Osim što su učitelji i nastavnici upoznati s važnosti implementacije dronova u nastavu, dronovi su i letjeli – u višenamjenskoj dvorani škole te na školskom igralištu. Kako jer to izgledalo možete vidjeti u slijedećem videu:

https://youtu.be/9WSxrsOq6XU

Skup je završio u 15:30 sati, a ne bi protekao u tako dobrom raspoloženju da svoj dio posla nije odradila tehnička služba škole, na čemu im se zahvaljujemo.

 

Goran Hajnal

Pročitajte još….

Skip to content