2021-06-08 07:57:28

Kako spriječiti suvremene migracije mladih iz Slavonije i Baranje

eTwinning projekt proveden je tijekom školske godine 2020./2021. U njemu su  sudjelovale profesorice Marta Božić (geografija), Danijela Puhanić (ekonomska grupa predmeta), Nikolina Pavlović (vjeronauk) i Marina Međurečan (geografija i povijest) te 20 učenika trećih razreda opće, prirodoslovno-matematičke gimnazije i ekonomske škole. Time se ostvarila uspješna međupredmetna suradnja.

S pripremama se započelo nakon otvaranja projekta na eTwinning platformi u rujnu 2020. godine. U projektu sudjeluju četiri škole: Gimnazija Matija Mesić iz Slavonskog Broda, Srednja škola Antuna Matije Reljkovića iz Slavonskog Broda, Gimnazija Vukovar i SŠ Isidora Kršnjavoga Našice s 10 nastavnika i 73 učenika.

Ciljevi projekta bili su sljedeći:

predstaviti lokalnu zajednicu i povezati s novim idejama i otvaranjem novih radnih mjesta koja će osigurati gospodarsku i demografsku budućnost našeg kraja istraživati uzroke, učinke i posljedice migracija educirati mlade ljude o pokretanju vlastitog posla (OPG, obrt), samozapošljavanju, EU fondovima i načinu iskorištavanja financijskih sredstava i potpora grada, lokalne zajednice i županije pokazati na konkretnim primjerima načine poslovanja, upravljanja financijskim sredstvima te prepoznati ulogu i značaj novca i financijske pismenosti razvijanje digitalnih, jezičnih kompetencija.

Komunikacija je bila na hrvatskom jeziku na kojem su učenici izradili sve svoje radove te ih predstavili na eTwinning platformi – Twinspace.

Učenici su upoznati s projektom na nastavi geografije, ekonomskih predmeta (Bankarstvo i osiguranje), povijesti i vjeronauka. Nakon toga su kreirali grupu na Messengeru, održali Zoom sastanke na kojima smo se upoznali s načinom rada, te se podijelili u timove i dogovorili daljnje metode rada. Učenici su bili kreativni i služili se raznim digitalnim alatima, video editorima, Power Pointom, Canvom, Prezi alatom, Swayom, Adobe Sparkom. Također smo odredili dinamiku rada po mjesecima i isplanirali odlaske na teren kao i intervjue, uvažavajući sve epidemiološke mjere.

Na pitanje što im se najviše svidjelo na projektu učenici su iskazali dojmove:

„Projekt je jako zanimljiv te bi trebao obuhvaćati veći dio populacije Hrvatske.“

„Jako mi je drago što sam sudjelovala i što sam naučila mnogo toga o trenutnoj situaciji Slavonije i Baranje.“

„Rad na logu projekta.“

„Raditi intervjue s različitim ljudima i učenje kako se npr. otvara OPG i slično.“

Na pitanje što im se najmanje svidjelo na projektu učenici su iskazali dojmove:

„Što je veći dio projekta morao biti obavljen online.“

„Velik je broj sudionika projekta i malo je nedostajalo komunikacije, ali sve u svemu dobro iskustvo.

Marina Međurečan, prof.

Danijela Puhanić, prof.


Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice