2021-06-08 07:43:41

Razvoj gospodarstva i zaštita okoliša – nekada i danas

eTwinning projekt proveden je tijekom školske godine 2020./2021. U njemu su  sudjelovale profesorice Marta Božić (geografija), Danijela Puhanić (ekonomska grupa predmeta), Nikolina Pavlović (vjeronauk) i Marina Međurečan (geografija i povijest) te 20 učenika trećih razreda opće, prirodoslovno-matematičke gimnazije i ekonomske škole. Time se ostvarila uspješna međupredmetna suradnja.

S pripremama se započelo nakon otvaranja projekta na eTwinning platformi u rujnu 2020. godine. U projektu sudjeluju dvije škole: Gimnazija Matija Mesić iz Slavonskog Broda i SŠ Isidora Kršnjavoga Našice, ukupno 7 nastavnika i 36 učenika.

Ciljevi projekta su sljedeći:

predstaviti gospodarstvo lokalne zajednice, istraživanjem i prikupljanjem materijala o razvoju gospodarstva predstaviti strukturu aktivnih gospodarskih subjekata na nacionalnoj, županijskoj i regionalnoj razini povezati razvoj gospodarstva s novim izumima i tehnologijama predstaviti primjere velikih gospodarskih subjekata, njihovo poslovanje i brigu za okoliš istražiti i prezentirati tradicijske obrte kao element očuvanja zanimanja istraživati uzroke, učinke i posljedice gospodarskog razvoja i okoliša educirati mlade ljude kako biti odgovoran u zaštiti okoliša, racionalno gospodariti vodom, strujom, otpadom razvijanje digitalnih, jezičnih kompetencija.

Komunikacija je bila na hrvatskom jeziku na kojem su učenici izradili sve svoje radove te ih predstavili na eTwinning platformi – Twinspace.

Učenici su upoznati s projektom na nastavi geografije, ekonomskih predmeta (Bankarstvo i osiguranje), povijesti i vjeronauka. Nakon toga su kreirali grupu na Messengeru, održali sastanke u školi, upoznali ih s načinom rada, te se podijelili u timove i dogovorili daljnje metode rada. Učenici su bili kreativni i služili se raznim digitalnim alatima, video editorima, Power Pointom, Canvom, Glogsterom , Prezi alatom, Adobe Sparkom i Swayom. Također smo odredili dinamiku rada po mjesecima i isplanirali odlaske na teren kao i intervjue, uvažavajući sve epidemiološke mjere.

Na pitanje što im se najviše svidjelo na projektu učenici su iskazali dojmove:

„Pozitivno iskustvo. Bilo je zanimljivo i naučila sam nešto novo.“

„Odlična zamisao koja će oživjeti Našice.“

„Uzbudljiv, kreativan i zanimljiv način rada.“

Na pitanje što im se najmanje svidjelo na projektu učenici nisu iskazali negativnosti, već su naznačili:

„Skoro je sve bilo zanimljivo.“

Marina Međurečan, prof.

Danijela Puhanić, prof.


Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice