2016-03-18 09:53:22

Održan Županijski stručni skup za profesore hrvatskoga jezika

U SŠ Isidora Kršnjavoga održan je 12. ožujka Županijski stručni skup za profesore hrvatskoga jezika iz Donjega Miholjca, Đurđenovca, Đakova, Valpova i Našica. Predavanje na temu KOMUNIKACIJSKO-KOMPETENCIJSKI PRISTUP HRVATSKOM JEZIKU održala je profesorica savjetnica za hrvatski jezik Nataša Sajko iz Varaždina, a susret je organizirala i predavanje s pedagoškom radionicom na temu SURADNIČKO UČENJE I POUČAVANJE - Interaktivna nastava u sklopu otvorenog metodičkog sustava ostvarila je voditeljica Vijeća Marija Pepelko.

Stručni skup obogaćen je prigodnicom povodom Danā hrvatskoga jezika, koju su u okviru redovne nastave pripremili učenici 1. a, b te 2. a razreda opće gimnazije. Bila je to prilika za promišljanje ljepote i bogatstva hrvatskoga jezika kao identiteta naroda i domovine u ozračju suvremenih nastavnih metoda i oblika rada usmjerenih na učenika i učenje za život. Prikazani su poučni primjeri dobre nastavneprakse s ciljem poticanja i njegovanja kulture čitanja, pisanja, slušanja, govorenja i kritičkog mišljenja kao temeljnih sastavnica života i ključnih kompetencija ili sposobnosti svakoga čovjeka. Promišljanje ovih tema važno je za cjeloživotno obrazovanje na koje smo svi usmjereni tragom promjena tehnologije i okolnosti življenja. I ovaj put su izraženi utisci zadovoljstva susretom, čemu su pridonijeli srdačno raspoloženi i vrijedni zaposlenici škole-domaćina, osobito oni koji su zaslužni za izvrsnu tjelesnu okrjepu sudionika. Pisani i digitalni radni materijali, snažni pedagoški poticaji i stečene stručne spoznaje duhovno su bogatstvo koje posredstvom dobrih nastavnika na primjeren način dolazi i do učenike jer svima nam je isti cilj: uspjeh i zadovoljstvo ishodima učenja i poučavanja za život dostojan čovjeka.

Tijekom ožujka i travnja nastavnici trebaju proučiti objavljene dokumente i ostvariti konstruktivnu stručnu raspravu na temu predstojeće cjelovite kurikularne reforme koja u nastavi hrvatskoga jezika najavljuje nove predmetne sastavnice odnosno domene: Komunikacija i jezik, Književnost i stvaralaštvo, Kultura i mediji. To su polazišta koja omogućuju svladavanje čitalačke, komunikacijsko-funkcionalne i međukulturne pismenosti te razvoj svijesti o jedinstvenosti i vrijednosti različitih mišljenja, stavova i ideja, društava i kultura sa svrhom uspješne komunikacije te razumijevanja drugih i drukčijih. Tako će učenici, učeći hrvatski jezik,  biti osposobljeni za osobni razvoj, uspješno školovanje, cjeloživotno učenje te kritički odnos prema nizu pojava u društvenom i poslovnom životu jer je mladoj osobi jezik najčešće sredstvo samospoznaje i spoznaje svijeta koji ju okružuje, a vještine slušanja, govorenja, čitanja, pisanja i njihova međudjelovanja pridonose osobnoj dobrobiti i omogućuju djelovanje u osobnim, društvenim, poslovnim, političkim i kulturnim prigodama.

Marija Pepelko, prof.savjet.


Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice