2023-05-10 16:23:28

Predavanje i radionica „Medijska pismenost - razvoj kritičnog odnosa prema reklamama“

Dana 9. svibnja 2023. na Dan Europe učenici 2. pmg, u kojem se nalaze brojni ambasadori EPAS programa, u sklopu nastave likovne umjetnosti sudjelovali su na predavanju i radionici pod nazivom „Medijska pismenost - razvoj kritičnog odnosa prema reklamama“ koju je proveo prof. Ivan Hajek.

S obzirom na to da je 2023. proglašena kao Europska godina vještina, tijekom predavanja se radilo na poticanju razvoja kritičnih sposobnosti i vještina prepoznavanja lažnih vijesti i korištenja alata temeljenih na algoritmima umjetne inteligencije. Učenici su upoznati s primjerima neetičkih marketinških trikova povezivanja proizvoda s emocijama potrošača i lažnog oglašavanja uz upoznavanje s pojmovima kao što su „astroturfing“, „deepfake“ i „bot“, te su tijekom radionice vježbali raspoznavanje stvarnih oglasa i proizvoda od lažnih. Učenici su na kraju predavanja samostalno izrađivali vlastite slike nepostojećih predmeta generiranih u besplatnom algoritmu Stable Diffusion za koje su smišljali fiktivne reklamne slogane.

Pristup virtualnom svijetu iz dana u dan je sve pristupačniji i lakši, ali u isto je vrijeme sve teže prepoznati lažne vijesti od stvarnih. Upoznavanje učenika s tehnikama lažnog oglašavanja i načinima njihovog raspoznavanja postaje ključna vještina u osposobljavanju čovjeka za život u modernom društvu.

EPAS je skraćenica za program Škola ambasadora Europskog parlamenta. Cilj programa je podići razinu svijesti učenika o europskoj parlamentarnoj demokraciji, ulozi Europskog parlamenta i europskim vrijednostima, poticanje na aktivno sudjelovanje u demokratskim procesima EU-a, a usmjeren je na učenike iz različitih obrazovnih, društvenih i geografskih sredina.

Ivan Hajek, prof.

 

 

 

 

 


Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice