2021-06-08 07:57:28 Kako spriječiti suvremene migracije mladih iz Slavonije i Baranje eTwinning projekt proveden je tijekom školske godine 2020./2021. U njemu su sudjelovale profesorice Marta Božić (geografija), Danijela Puhanić (ekonomska grupa predmeta), Nikolina Pavlović (vjeronauk) i Marina Međurečan (geografija i povijest) te 20 učenika trećih razreda opće, prirodoslovno-matematičke gimnazije i ekonomske škole. Time se ostvarila uspješna međupredmetna suradnja. S pripremama se započelo nakon otvaranja projekta na eTwinning platformi u rujnu 2020. godine. U projektu sudjeluju četiri škole: Gimnazija Matija Mesić iz Slavonskog Broda, Srednja škola Antuna Matije Reljkovića iz Slavonskog Broda, Gimnazija Vukovar i SŠ Isidora Kršnjavoga Našice s 10 nastavnika i 73 učenika. Ciljevi projekta bili su sljedeći: predstaviti lokalnu zajednicu i povezati s novim idejama i otvaranjem novih radnih mjesta koja će osigurati gospodarsku i demografsku budućnost našeg kraja istraživati uzroke, učinke i posljedice migracija educirati mlade ljude o pokretanju vlastitog posla (OPG, obrt), samozapošljavanju, EU fondovima i načinu iskorištavanja financijskih sredstava i potpora grada, lokalne zajednice i županije pokazati na konkretnim primjerima načine poslovanja, upravljanja financijskim sredstvima te prepoznati ulogu i značaj novca i financijske pismenosti razvijanje digitalnih, jezičnih kompetencija.Komunikacija je bila na hrvatskom jeziku na kojem su učenici izradili sve svoje radove te ih predstavili na eTwinning platformi – Twinspace. Učenici su upoznati s projektom na nastavi geografije, ekonomskih predmeta (Bankarstvo i osiguranje), povijesti i vjeronauka. Nakon toga su kreirali grupu na Messengeru, održali Zoom sastanke na kojima smo se upoznali s načinom rada, te se podijelili u timove i dogovorili daljnje metode rada. Učenici su bili kreativni i služili se raznim digitalnim alatima, video editorima, Power Pointom, Canvom, Prezi alatom, Swayom, Adobe Sparkom. Također smo odredili dinamiku rada po mjesecima i isplanirali odlaske na teren kao i intervjue, uvažavajući sve epidemiološke mjere. Na pitanje što im se najviše svidjelo na projektu učenici su iskazali dojmove: „Projekt je jako zanimljiv te bi trebao obuhvaćati veći dio populacije Hrvatske.“ „Jako mi je drago što sam sudjelovala i što sam naučila mnogo toga o trenutnoj situaciji Slavonije i Baranje.“ „Rad na logu projekta.“ „Raditi intervjue s različitim ljudima i učenje kako se npr. otvara OPG i slično.“ Na pitanje što im se najmanje svidjelo na projektu učenici su iskazali dojmove: „Što je veći dio projekta morao biti obavljen online.“ „Velik je broj sudionika projekta i malo je nedostajalo komunikacije, ali sve u svemu dobro iskustvo. Marina Međurečan, prof. Danijela Puhanić, prof. |
Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice |