2020-02-28 16:41:49 Učenici i profesori Srednje škole Isidora Kršnjavoga sudjelovali u projektu ERASMUS KA2 “Lernen mit Spass - Unterrichten mit modernen Lernmethoden" Učenici trećih razreda opće i jezične gimnazije Ida Raich, Dora Markulić, Lucija Jurić Vučemilović i Matijas Markulić te profesorice Dunja Irha Baričević i Tanja Horvat, sudjelovali su u drugoj mobilnosti u okviru projekta ERASMUS KA2 “Lernen mit Spass - Unterrichten mit modernen Lernmethoden". U projektu sudjeluju škole iz Mađarske, Poljske, Španjolske, Italije i Hrvatske. Druga mobilnost se odvijala u Istituto Professionale Francesca Saverio Cabrini (IPS Cabrini) u Tarantu, gradu na jugu Italije, pokrajina Apulija u vremenu od 10. 2. do 14. 2. 2020. Ciljevi projekta su bili: osvijestiti potrebu i važnost učenja stranih jezika, poboljšati višejezičnost i međukulturno razumijevanje, povećati motivaciju za učenje njemačkog jezika, upoznati učenike s korištenjem suvremene tehnologije kako bi razmjenjivali svoja iskustva i razmišljanja te stvoriti multimedijske proizvode koji su važni s obrazovnog i motivacijskog stajališta. Na put smo krenuli 9. 2. u 6.00 iz Našica do Budimpešte, potom zrakoplovom do Rima, drugim do Barija, a na kraju autobusom do Taranta. Uslijedio je dolazak ostalih sudionika projekta i njihov razmještaj po različitim hotelima. Prvog dana sastali su se svi sudionici mobilnosti u Istituto Professionale Francesca Saverio Cabrini (IPS Cabrini), strukovnoj školi u Tarantu koja ima pet didaktičkih jedinica: grafičko-tehničku, audio-vizualnu, turističku, ekonomsku i kemijsko- biološku školu. Uslijedilo je pozdravljanje svih sudionika, obilazak škole te upoznavanje s Italijom, gradom i školom. Svidjelo nam se njihovo viđenje škole kao mjesta osposobljavanja i obrazovanja koje kroz učenje promiče temeljne vrijednosti, a to su rast i razvoj autonomije pojedinca uz naglašavanje važnosti odnosa učenika i nastavnika koji se temelji na jednakom dostojanstvu, ali različitim ulogama te međusobnom poštovanju i suradnji. Nakon toga uslijedilo je predstavljanje ostalih zemalja i njihovih škola putem prezentacija i izlaganja učenika. Naši učenici su dostojanstveno i stručno predstavili svoju zemlju, grad i školu te pri tom osvojili simpatije i pohvale svih sudionika, a posebice profesora njemačkog jezika. Drugi dio aktivnosti bio je podjela učenika u međunarodne skupine i rad u radionicama pri čemu je svaka skupina imala određeni zadatak - dizajnirati logo projekta koristeći samo simbole vezane uz suvremenu tehnologiju. Učenici naše škole pokazali su zavidnu razinu poznavanja i korištenja suvremene tehnologije pri rješavanju zadanih zadataka. U utorak je održana cjelodnevna izvanučionička nastava. Svi sudionici su posjetili grad Materu (50 km udaljenog od Taranta). Matera je 1993. uvrštene na popis UNESCOV-e svjetske baštine Europe, a 2019. godine je bila Europska prijestolnica kulture. Grad obiluje mnogobrojnim znamenitostima, ali ono po čemu je najpoznatiji su drevne gradske četvrti koje čine nastambe u pećinama izdubljenim u karbonatskim stijenama "Sassi di Matera" (što znači "Kamenje Matere"). Smatra se najstarijim naseljem u Italiji. Matera jedino mjesto na svijetu gdje se ljudi mogu pohvaliti da još uvijek žive u istoj kući svojih predaka već 9000 godina" (Foster's vodič). Gornji grad je bogato ukrašen portalima, a donji s rimskim amfiteatrom, Civitom s katedralom - Katedrala sv. Marije od Bruna i parkom na platou Murgia Matera s mnogim razasutim crkvama (od bizanta do baroka) kao što su Crkva Sv. Ivana Krstitelja, Sv. Petra u Caveosu, Sv. Franje Asiškog, Sv. Klare, Crkva Pročišćenja, Sv. Dominika, Gospe od Picciana, Gospe od Palomba, samostan sv. Augustina i 150 pećinskih crkava. Zbog osebujne gradnje nazivaju ga drugim Jeruzalemom i često je korišten za snimanje filmova s kršćanskom tematikom Pasija, Kralj David, Ben-Hur.. Teško je opisati osjećaje koje smo doživjeli hodajući ovim posebnim i prelijepim gradom. Trećeg dana uslijedio je obilazak Taranta i upoznavanje s kulturno-povijesnim te gospodarskim značajkama grada. Taranto je grad na jugu Italije u regiji Apulija, administrativno središe istoimene pokrajina Taranto, smješten na obali Jonskog mora u Tarantskom zaljevu. Po veličini je treći najveći kontinentalni grad južne Italije s preko 200.000 stanovnika. Posjetili smo Castello Aragonese (srednjovjekovni zamak), Nacionalni arheološki muzej Taranto - Marta koji sadrži jednu od najvažnijih arheoloških zbirki u Italiji, a nalazi se u bivšem samostanu San Pasquale u Babilonu, u blizini vrtova Piazza Garibaldi, Katedralu u Tarantu - Duomo of San Cataldo, San Domenico Maggiore crkvu te Sveučilište Aldo Moro. U večernjim satima uslijedilo je zajedničko druženje svih sudionika uz večeru. U četvrtak smo posjetili Alberobello koji je zanimljiv i slikovit gradić u provinciji Bari u Italiji, poznat po svojim jedinstvenim trulli građevinama nastalim gradnjom bez veziva, isključivo od nepravilnih vapnenačkih stijena, koje su preživjele od prapovijesti. Alberobello se od 1996. godine nalaze na popisu UNESCO-ve svjetske baštine. Gradić je bio inspiracija za Disneyev, Trulli Tales, animirani film, čija je radnja smještena u Alberobellu gdje likovi pohađaju satove kuhanja u poznatoj školi magije i kuhanja u Trullilandu te kuhaju po tradicionalnim apulijskim receptima. Obišli smo katedralu i muzej. Poslije podne smo otišli u susjedni grad Martina Franca koji je drugi najnaseljeniji grad provincije i ima preko 50000 stanovnika. Poznat je po održavanju godišnjeg ljetnog opernog festivala. Posljednjeg dana uslijedila je diseminacija projektnih aktivnosti izradom dokumentarnog filma na njemačkom jeziku u kojem su učenici govorili o svom doživljaju samog projekta i korisnim učincima projekta. Učenici naše škole su bili izuzetno aktivni i suradnički raspoloženi. Provjera naučenih sadržaja odvijala se putem kvizova na njemačkom jeziku, a teme su bile: Taranto- geografske, kulturno-povijesne i gospodarske značajke, Pasija i Trulli Tales. U svim kvizovima su naši učenici bili na pobjedničkom postolju, a najbolje znanje pokazali su na temu Pasija-Matera gdje su zauzeli prva četiri mjesta. Nakon podjele certifikata, završila je naša mobilnost. Prepuni pozitivnih emocija uputili smo se kući. Miješali su se osjećaji ponosa, ispunjenosti zadovoljstva zbog toga što smo imali priliku vidjeti i naučiti puno toga. Osobito smo bili ponosni na način kako smo predstavili svoju domovinu, grad, školu i sami sebe. Uvidjeli smo vrijednost onoga što smo naučili u svojoj domovini, a naši učenici spoznali da znanja stečena u školi mogu primjenjivati u svijetu bolje negoli njihovi vršnjaci iz drugih zemalja. Zahvaljujući koordinatoricama projekta, Mirjani Rajić Zebić i Adrijani Rajić, koje su zaslužne za pokretanje istog, vratili smo se bogatiji za neponovljivo iskustvo koje bismo svakom preporučili. Dunja Irha Baričević i Tanja Horvat, profesorice mentorice
|
Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice |