2017-02-10 17:16:14

Nastavak projekta Život bez predrasuda

U četvrtak, 9. veljače ostvaren je projekt ŽIVOT BEZ PREDRASUDA, učenika i nastavnika trećih i četvrtih razreda Gimnazije i Ekonomske škole Srednje škole Isidora Kršnjavoga Našice.

Ove smo godine tragom upoznavanja religijskih zajednica, posjetili Islamski centar u Zagrebu, zakonodavno tijelo RH - Hrvatski sabor te sudjelovali na glazbeno-scenskom spektaklu njemačko-engleske grupe GREGORIAN. Proširili smo svoja znanja i obogatili iskustva doživljajnom pedagogijom učeći; VITAE, NON SCHOLAE DISCIMUS! (op. ur. Za život, a ne za školu učimo!)

 U Islamskom centru ugostila nas je Lamija Alili, teologinja Islama. U srdačnom zajedništvu kroz uvodno predavanje o Islamu i muslimanskoj vjeri, o zajedničkim religijskim korijenima i bogatstvu u različitosti, tradicijskim životom, kroz dijalog s našim učenicima, razgovarali smo o aktualnim temama koje dodiruju i isprepliću vjeru, kulturu, politiku, ekonomiju, sociološke fenomene kao toleranciju, suživot, brigu za nemoćne, brzi razvoj na štetu zdravog života – brzog razvoja koji razara obitelji, razgrađuje tradiciju, narušava prirodu.

Obišli smo prostore džamije, knjižnice, muzejskog dijela i dogovorili skorašnje ponovno druženje te suradnju naših srednjih škola - Islamske gimnazije dr. Ahmeda Smajlovića i Srednje škole Isidora Kršnjavoga Našice.

U Hrvatskom saboru smo uz stručno vodstvo prošli zgradom i dvoranama koje imaju svoju povijesnu važnost, ali i za vrijeme u kojem smo stvorili temelje za modernu Republiku Hrvatsku.

U dvorani A. Šokčevića informirani smo o funkcioniranju zakonodavne institucije Hrvatskog sabora kao i o njegovim uredima te funkcioniranju svih čimbenika. Ovaj je put bila značajna tema vezana za ministarstvo znanosti i trenutnog ministra te nam se nije odazvao nitko od zastupnika. Promatrali smo dio rada zastupnika s galerije u Sabornici.

Mnogo čime smo impresionirani, ali i doista razbili predrasude. Razgovarali smo o tome kako sustav ipak ne prepoznaje obične ljude kao i da moć bitno mijenja čovjeka te da svečana odijela ne čine čovjeka i groteskno je vidjeti poneke ljude u Saboru koji izričajem nisu dorasli svojoj dužnosti narodnog zastupnika. Naravno, zaključujemo kako je nužno raditi na sebi, razvijati svoje obrazovne kompetencije ali i društveno-humanističke vrednote koje će imati na prvom mjestu OPĆE DOBRO.

U zagrebačkoj Areni smo uživali u nastupu Gregorian, njemačko-engleske glazbene grupe. Inspirirani gregorijanskim napjevom izvedene su obrade suvremenih pop i rock pjesama.

Gregorian, zbog scenskog izgleda i načina pjevanja, percipiraju kao redovnike, no oni to nisu. Većina potječe iz religioznih engleskih obitelji, a pjevati su počeli u crkvenim zborovima. Bend, koji čini osmero pjevača i jedan ženski vokal te prateći bend s bubnjarom, gitaristom i klavijaturistom, jedina je takva internacionalno popularna skupina koja uspješno kombinira gregorijanski koral s pop rock glazbom.

Dosad su prepjevali neke od najvećih hitova svjetskih izvođača poput Celine Dion, Dire Straitsa, grupe Queen, Guns’n’Rosesa, Rolling Stonesa, U2-a, Depeche Modea, Coldplaya, R.E.M-a, Metallice, Led Zeppelina, Green Daya, ali i filmske teme poput one iz kultnog filma Kum.

Mi smo uživali u glazbeno-scenskom nastupu te imali svoje zadatke;  promatrati interakciju s publikom, umjetnički aspekt samog izvođenja pjesama i scenografiju te doživjeti poruku mira i zajedništva.

Naše impresije prenijeti ćemo svojim prijateljima i razrednim kolegama u školi.

Skupinu od pedeset srednjoškolaca vodili su profesorice Vesna Dudjak i Sanela Mandić Vidaković, volonterska suradnica Sanja Milanović dr. i prof. Anđelko Cvijetović.

A. Cvijetović, prof.


Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice