7. Dani medijske pismenosti – Radionica: Nasjesti – ili ne?
Autor: Barbara Bošnjak, 2. 5. 2024.
Dani medijske pismenosti projekt su Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, koji se u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja provodi svake godine u proljeće, od 2018.
7. Dani medijske pismenosti održavaju se od 22. do 28. travnja 2024., s brojnim dodatnim aktivnostima i u tjednima prije i poslije toga. Ove godine u fokusu je razvoj kritičkog razmišljanja, obrazovanje o umjetnoj inteligenciji i medijska pismenost mladih u kontekstu superizborne godine. Cjelokupan raspored događanja dostupan je na poveznici:
https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2024-raspored-dogadanja/
Profesorica Barbara Bošnjak, profesorica savjetnica engleskog i njemačkog jezika, ujedno jedna od voditeljica programa Škola ambasador Europskog parlamenta u Srednjoj školi Isidora Kršnjavoga Našice u sklopu kojeg učenici sudionici programa obrađuju određene nastavne module od kojih je jedan i medijska pismenost, održala je 22. travnja od 17.00 do 18.35 sati radionicu otvorenu za javnost u Srednjoj školi Isidora Kršnjavoga Našice pod nazivom Nasjesti – ili ne?.
Detaljnije o radionici:
NASJESTI – ILI NE? – OTVORENO ZA JAVNOST
Radionica je usmjerena na osposobljavanje učenika kako bi u svojoj svakodnevici prepoznali potencijalno manipulativan sadržaj. Učenici su sudjelovali u raspravi o tome kako ne nasjesti na lažne informacije. Jedan od ciljeva je osvijestiti i uvidjeti što su dezinformacije i koji su glavni razlozi njihova nastanka. Učenici su upoznali određene tehnike provjeravanja činjenica kao i konkretne primjere mjera za suzbijanje širenja dezinformacija.
Nakon uvodnog dijela u kojem su učenici u parovima/manjim skupinama analizirali pouzdanost izvora informacija i istinitost vijesti, u glavnom dijelu radionice učenici su sudjelovali u vježbi, podijeljeni u skupine, pretraživali su svoje uobičajene izvore vijesti uz pomoć pametnih telefona pri čemu je zadatak bio pronaći one vijesti koje su neuobičajene ili obmanjujuće. Svaka skupina predstavila je vijesti koje su pronašli te raspravila o namjeri autora te osobnom stavu o dijeljenju takvih vijesti. Tijekom posljednjeg dijela radionice, učenici su pogledali prezentaciju na temu dezinformacije i prepoznavanje lažnih vijesti te su upućeni u postupak provjere činjenica te trikove kako prepoznati lažne vijesti u svakodnevici. U zaključnom dijelu radionice učenici su imali priliku zaigrati neku od internetskih igara o dezinformacijama poput The Bad News Game – koja je dostupna na poveznici: https://www.getbadnews.com/#intro.
B. Bošnjak, prof. savjetnik
Odgoj i obrazovanje |
> Web 2.0 u nastavi |
> Online enciklopedija |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> Portal za škole - sk... |
> Sezamweb |
Informatika |
> Bug |
> Vidi |
> PC Chip |
> Enter |
> PC Ekspert |
Državna matura |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |