U prostoru Gradske četvrti Gornji grad u Osijeku, 30. siječnja 2020. održana je završna radionica u sklopu provedbe projekta Škola za dijalog. Gotovo osamdeset ljudi, mladih i donositelja odluka, imalo je priliku raspravljati o načinu i opsegu učeničke participacije u donošenju odluka u srednjim školama.
Učenici koji su predstavljali našu školu: Dunja Golub (1.b og), Mirela Turalija (2.b og), Nina Koljđeraj (2. a og), Tatjana Djedović (2.a og), Diana Mitrović (3.b og), Petra Guljaš, Ema Balog, Mia Peršić (3.b og), Josipa Manović (4.a ek), te Luka Kalić (4.a ek), uz pratnju voditelja Vijeća učenika prof. Ivana Hajeka.
U prvom, edukativnom dijelu i ove Vijećaonice predstavili smo sudionicima Erasmus+pogram, Eurodesk europsku informacijsku mrežu te Youthpass, Strukturirani dijalog kao proces dijaloga između mladih i donositelja odluka, aktualni Dijalog EU s mladima te Europsku strategiju mladih.
Središnji dio aktivnosti bila je rasprava na temu razine sudjelovanja učenika u donošenju odluka u školama. Kroz samostalne radionice koje smo proveli sa svim suradničkim školama i svih argumenata i zaključaka koje smo dobili u dijalogu mladih sa predstavnicima škola, iskristalizirala su se tri područja o kojima smo ovaj put poveli raspravu. Bilo je to; Vijeće učenika kao legitiman i formalan način predstavničkog tijela učenika i preko njega učeničkog sudjelovanja u radu škole, zatim dijalog mladih i predstavnika škole te drugi modeli mogućeg sudjelovanja učenika (preko tijela razrednog odijela) i na kraju, pitanje motivacije učenika za sudjelovanje i prihvaćanje odgovornosti za iniciranje dijaloga i rasprave o pitanjima koja su od njihovog interesa i potreba.
Nakon prezentacije rezultata rasprave, konkretnih preporuka za unaprjeđene dijaloga učenika s predstavnicima škola, dobili smo konkretnu podlogu za kreiranje Vodiča za srednje škole “Ja sam za dijalog” koji će sadržavati osnovne informacije o participiranju učenika u životu škole, mogućnostima za sudjelovanje u donošenju relevantnih odluka, Vijeću učenika i njihovoj ulozi, načinu i djelokrugu rada te preporuke učenika i predstavnika škola o unaprjeđenju njihovog rada. Dodatno, Vodič će sadržavati osnovne informacije o strukturiranom dijalogu kako metodi dijaloga između mladih i donositelja odluka, te Dijalogu EU-a s mladima kao procesu.
Projekt Škola za dijalog financira Europska unija kroz program ERASMUS+ (Ključna aktivnost 3 – Podrška reformi politika).
Ivan Hajek, prof.